Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Barselgrupper > Eldre barn > 2001
Brukernavn
Passord
Registrer FAQ Medlemsliste Kalender Marker alle forum som lest

Svar

Diskusjonverktøy Visningsmodus
Old 24-07-2004, 19:01   #1
Camelia
Supermedlem

Camelias avatar

Ble medlem: Nov 2001
Sted: Oslo
Meldinger: 1.133
Camelia har en aura rundt seg.Camelia har en aura rundt seg.Camelia har en aura rundt seg.
Langhåra 3-åringer i barnehagen?

Hannah har temmelig langt hår, og lang lugg som er neste like lang som resten. Det går altså fint å sette hele pryden opp i hestehale bak og få med luggen. Supplerer med et par spenner, så sitter det greit fra morgenen av, i hvertfall. Det går også litt i fletter, en på hver side. Pippi er jo heltinne, må vite. Men vilter lek i løpet av barnehagedagen gjør jo sitt med frisyren, og når hun hentes har hun gjerne en gardin av hår foran ansiktet. Skjønner jo at personalet har annet å gjøre enn å frisere småfrøknene...
Så spørsmålet er; skal vi ta turen til frisøren? Vurderte her en stund å klippe det rett overfor skuldrene og dessuten klippe luggen kort. Minimalt med forstyrrende hårstrå som hindrer frøkna i utfoldelse. Men samtidig synes jeg hun har så fint hår og at hun er aldeles bedååårende med det lange håret! Ikke vil hun klippe seg selv heller, sier hun. Det vokser jo ut igjen, og jeg vet at hun ville blitt kjempesøt, men... Angrer jeg? Hun? Pappaen lar meg bestemme.
Hva med de andre 3-årsfrøknene? Langt, kort? Lang eller kort lugg? Bruker de strikk og spenner?

Og hvorfor?
Old 24-07-2004, 19:09   #2
Søs
Seniormedlem

Søss avatar

Meldinger: 2.043
Søs har en strålende fremtid.Søs har en strålende fremtid.Søs har en strålende fremtid.Søs har en strålende fremtid.Søs har en strålende fremtid.Søs har en strålende fremtid.Søs har en strålende fremtid.Søs har en strålende fremtid.Søs har en strålende fremtid.Søs har en strålende fremtid.Søs har en strålende fremtid.
Sv: Langhåra 3-åringer i barnehagen?

Snuppa mi har lang lugg, nesten like langt som resten av håret, som rekker godt over halve ryggen.

Hun ser vel heller ikke så veldig presentabel ut på håret når jeg henter henne i barnehagen, men så lenge det ikke henger i øynene på henne, syntes jeg det er greit.

Jeg syntes langt hår på små jenter er nydelig, og det er vel hovedgrunnen til at jeg ikke klipper henne

Hun kan ha sine motforestillinger til å gre håret, men det er ikke en kamp. og så lenge det går greit å vaske det, har jeg heller ingen grunn til å klippe henne!

Ps og de nydelige krøllene har jeg ikke hjerte til å klippe av heller..

Lykke til med valget!

Sist redigert av Søs den 24-07-2004 kl 19:12.
Søs er logget av   Svar med sitering
Old 24-07-2004, 19:10   #3
emin
VIP-Medlem

emins avatar

Ble medlem: Dec 2001
Sted: Harstad
Meldinger: 5.379
emin har mye å være stolt av.emin har mye å være stolt av.emin har mye å være stolt av.emin har mye å være stolt av.emin har mye å være stolt av.emin har mye å være stolt av.emin har mye å være stolt av.emin har mye å være stolt av.

Snuppa har hår ned til øreflippen og pannelugg. Spenner og strikk brukes lite siden hun plukker det like fort ut igjen. Jeg kommer til å fortsette å klippe henne; har vært hos frisøren én gang tidligere og det gikk kjempefint.

emin er logget av   Svar med sitering
Old 24-07-2004, 19:30   #4
Nika
Veteranmedlem

Nikas avatar

Sted: I drømmeland
Meldinger: 4.439
Nika har en strålende fremtid.Nika har en strålende fremtid.Nika har en strålende fremtid.Nika har en strålende fremtid.Nika har en strålende fremtid.Nika har en strålende fremtid.Nika har en strålende fremtid.Nika har en strålende fremtid.Nika har en strålende fremtid.Nika har en strålende fremtid.Nika har en strålende fremtid.

Snuppi mi har også ganske langt hår fått, og vi har spart panneluggen hennes, så den er også ganske lang. Bruker spenner til luggen, men selvfølgelig, etter en aktiv dag ser hun som oftest ikke ut! Hun har veldig krøllete hår, så det blir fort uryddig.
Men, har ikke lyst til å klippe henne, og så lenge hun har spenner i håret, så går det jo helt greit.

Bruker hårstrikker, og spenner i håret, syns det er veldig gøy å stelle håret hennes jeg da, og hun har egentlig ikke så mye mot det. Men, å gre det, er en annen ting... ikke alltid hun er like blid da nei.
Old 24-07-2004, 20:51   #5
Svellen
Seniormedlem

Svellens avatar

Ble medlem: Jan 2002
Sted: Hjemme;)
Meldinger: 2.922
Svellen er som en lysfontene.Svellen er som en lysfontene.Svellen er som en lysfontene.Svellen er som en lysfontene.Svellen er som en lysfontene.Svellen er som en lysfontene.

Synes det er rart at personale ti barnehagen ikke setter opp panneluggen i det minste.

Jeg jobber i barnehage, og setter stadig opp hår som henger i øynene til jentene. Om fletter og sånt går ut, så er det ikke alltid jeg ordner dem, men dettar bare noen sekunder å rette spennen i panneluggen.

Snakk med personalet du.
Old 25-07-2004, 19:40   #6
Hanna
Medlem

Hannas avatar

Sted: Trøndelag
Meldinger: 392
Hanna er som en uslipt juvél.Hanna er som en uslipt juvél.Hanna er som en uslipt juvél.Hanna er som en uslipt juvél.

Signe har langt, krøllete hår, men vi har satset på pannelugg, nettopp av den grunn at det ellers fort blir hengende i ansiktet og lett ser sjuskete ut, synes jeg.
(Jobber i barnehage selv og kunne ofte ønsket jeg kunne klippet til lugg på enkelte av jentene... )
Synes dessuten det er veldig pent med lugg, så lenge den klippes så den ikke henger nedi øynene.

Fletter fletter om morgenen (Pippi er forbildet her også!) og de sitter mer eller mindre som de skal når jeg henter henne.

Sist redigert av Hanna den 25-07-2004 kl 20:06.
Hanna er logget av   Svar med sitering
Old 25-07-2004, 20:29   #7
Eirill
VIP-Medlem

Eirills avatar

Sted: Langtvekkistan
Meldinger: 5.315
Eirill har en strålende fremtid.Eirill har en strålende fremtid.Eirill har en strålende fremtid.Eirill har en strålende fremtid.Eirill har en strålende fremtid.Eirill har en strålende fremtid.Eirill har en strålende fremtid.Eirill har en strålende fremtid.Eirill har en strålende fremtid.Eirill har en strålende fremtid.Eirill har en strålende fremtid.

Tuppsjura har langt krøllete hår, med pannelugg.Bruk av strikk og spenner varierer, alt etter hva hun vil selv. Nå for tiden er det moro med Pippi-fletter, men etter noen timer røsker hun ut strikkene - da er det nok. Vasking og børsting går greit, så da får det lange håret bare flagre videre.

- Resultatet av den dårlige forsommeren kommer i mars 2005 -
Eirill er logget av   Svar med sitering
Old 26-07-2004, 12:41   #8
Jubalong70
Juniormedlem

Jubalong70s avatar

Ble medlem: Mar 2003
Sted: Namsos
Meldinger: 5
Jubalong70 er på vei til noe stort.

Kristin vår er snart 3,5 år og har langt krøllet hår. Håret rekker henne til rompa når det er utslått. Alt er nesten like langt.
Stort sett har hun håret oppsatt i barnehagen, flette(r), hestehale, museromper eller lignende. Og stort sett ser hun ut som et takras når jeg henter henne, men slik er det bare. Av og til har personalet fikset litt på håret. Ofte setter de i spenner som evt. faller ut.
Jeg synes det er helt greit at hun er et bustetroll når jeg henter henne. Det betyr at hun har hatt en fin dag og lekt aktivt. Det er litt det samme som med klærne. De skal ikke være rene etter en dag i barnehagen!
Old 26-07-2004, 17:36   #9
Kristin
Veteranmedlem

Kristins avatar

Meldinger: 3.299
Kristin har et ubeskrivelig bra rykte.Kristin har et ubeskrivelig bra rykte.Kristin har et ubeskrivelig bra rykte.Kristin har et ubeskrivelig bra rykte.Kristin har et ubeskrivelig bra rykte.Kristin har et ubeskrivelig bra rykte.Kristin har et ubeskrivelig bra rykte.Kristin har et ubeskrivelig bra rykte.Kristin har et ubeskrivelig bra rykte.Kristin har et ubeskrivelig bra rykte.Kristin har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig melding av emin:
Snuppa har hår ned til øreflippen og pannelugg. Spenner og strikk brukes lite siden hun plukker det like fort ut igjen. Jeg kommer til å fortsette å klippe henne; har vært hos frisøren én gang tidligere og det gikk kjempefint.

Her også. Dessuten er håret så glatt at hvis hun ikke hadde tatt ut spenner og strikk, så hadde det falt ut av seg selv.
Old 26-07-2004, 17:56   #10
Kvakk Kvakk
Supermedlem

Kvakk Kvakks avatar

Ble medlem: Dec 2001
Sted: Sandefjord
Meldinger: 889
Kvakk Kvakk er bare skikkelig grei.Kvakk Kvakk er bare skikkelig grei.Kvakk Kvakk er bare skikkelig grei.Kvakk Kvakk er bare skikkelig grei.

Marie har langt hår og kort lugg. De gangene luggen rekker å vokse seg lang setter de voksne i barnehagen i en spenne hvis de ser at håret er i veien Ellers setter vi stort sett opp håret hver dag med strikker i form av fletter/musefletter (alt etter som hvem som tar morgenstellet), Marie er nemlig svært glad i å spise håret sitt.

Diskusjonverktøy
Visningsmodus

Forumregler
Du kan ikke lage nye diskusjoner
Du kan ikke legge inn svar
Du kan ikke bruke vedlegg
Du kan ikke redigere egne meldinger

vB kode er
Smilies er
[IMG] kode er
HTML-kode er Av
Forumhopp

Alle klokkeslett er GMT +1. Klokka er nå 05:25.