Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Barselgrupper > Eldre barn > 2001
Brukernavn
Passord
Registrer FAQ Medlemsliste Kalender Marker alle forum som lest

Svar

Diskusjonverktøy Visningsmodus
Old 28-07-2004, 09:17   #1
pirelli
Medlem

pirellis avatar

Ble medlem: Aug 2002
Sted: Nittedal
Meldinger: 353
pirelli har en aura rundt seg.pirelli har en aura rundt seg.
Sluttet med bleie??

Christoffer bilr 3 år i oktober og i dag har han gåtti barnehagen uten bleie, lurer på hvordan det har gått? Prøvde tidligere i sommer, men da uten hel. Men d esiste dagene har han sagt i fra at han skal bæsje og tisse, så i går etter barnehagen tok vi av bleie og det gikk kjempe fint, i dag tidlig ville han ikke ha på bleie, han ville gå i barnehagen uten... Men han er så sjenert at jeg tror nok ikke han sier i fra, så det blir spennende å høre hvordan det har gått når jeg henter han.

Hvordan har dere gjort det med bleie slutt eller bruker de fortsatt bleie??

pirelli er logget av   Svar med sitering
Old 28-07-2004, 10:18   #2
morgentrollet
Medlem

morgentrollets avatar

Ble medlem: Mar 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 322
morgentrollet er som en uslipt juvél.morgentrollet er som en uslipt juvél.morgentrollet er som en uslipt juvél.
Sv: Sluttet med bleie??

Her ble det slutt på bleie på dagtid tidlig i sommer. Mathias ble tre år i mars.
Det har gått veldig bra, med svært lite uhell.
Har har slutta og bæsje i barnehagen da, for det er bare mamma og pappa som får tørke bak. Sier elles i fra når han må på do.
Han hadde et uhell her for et par uker siden hvor han var hos en nabo og ikke turde si han måtte på do. Enden på visa var at han sto på dørmatta her og tissa for da klarte han ikke holde seg mer.
Synes han har vært flink jeg. Men bleieslutt på natta er han ikke klar for ennå.

Storesøster 02/98 Lillebror 03/01
morgentrollet er logget av   Svar med sitering
Old 28-07-2004, 12:43   #3
Tobarnsmor
Medlem

Tobarnsmors avatar

Ble medlem: May 2003
Meldinger: 457
Tobarnsmor er en kommende stjerne på ryktebørsen.
Send a message via ICQ to Tobarnsmor Send a message via MSN to Tobarnsmor

Amalie har dessverre ikke sluttet enda... Hun er nettopp fylt tre. Vi prøvde tidligere i sommer, men nå nekter hun å gå på do lenger.
Smører meg med tålmodighet og venter til hun selv er klar.

14.07.01 og 10.07.03
Tobarnsmor er logget av   Svar med sitering
Old 28-07-2004, 13:21   #4
vimjer
Seniormedlem

vimjers avatar

Ble medlem: Dec 2001
Sted: Nordens Paris
Meldinger: 1.719
vimjer har et ubeskrivelig bra rykte.vimjer har et ubeskrivelig bra rykte.vimjer har et ubeskrivelig bra rykte.vimjer har et ubeskrivelig bra rykte.vimjer har et ubeskrivelig bra rykte.vimjer har et ubeskrivelig bra rykte.vimjer har et ubeskrivelig bra rykte.vimjer har et ubeskrivelig bra rykte.vimjer har et ubeskrivelig bra rykte.vimjer har et ubeskrivelig bra rykte.vimjer har et ubeskrivelig bra rykte.

Emil sluttet i mai, helt av seg selv.
Han begynte å gå på do og tok av bleien selv.
Hadde på bleie om natten de første dagene, men den var alltid tørr, så det sluttet vi raskt med.
Han var tydeligvis moden og hadde full kontroll da.
vimjer er logget av   Svar med sitering
Old 28-07-2004, 18:54   #5
Dragen
Seniormedlem

Dragens avatar

Ble medlem: Nov 2001
Meldinger: 2.671
Dragen har et ubeskrivelig bra rykte.Dragen har et ubeskrivelig bra rykte.Dragen har et ubeskrivelig bra rykte.Dragen har et ubeskrivelig bra rykte.Dragen har et ubeskrivelig bra rykte.Dragen har et ubeskrivelig bra rykte.Dragen har et ubeskrivelig bra rykte.Dragen har et ubeskrivelig bra rykte.Dragen har et ubeskrivelig bra rykte.Dragen har et ubeskrivelig bra rykte.Dragen har et ubeskrivelig bra rykte.

Poden var tørr lenge før han plutselig erklærte at han ikke trengte bleier om natta. Det var en uke før han fylte tre. Vi lot han slutte med nattbleia, og i løpet av en ukes tid gikk han uten på dagtid også. Han har hatt noen få uhell, men ikke mange.

Dragen er logget av   Svar med sitering
Old 28-07-2004, 19:11   #6
Nika
Veteranmedlem

Nikas avatar

Sted: I drømmeland
Meldinger: 4.439
Nika har en strålende fremtid.Nika har en strålende fremtid.Nika har en strålende fremtid.Nika har en strålende fremtid.Nika har en strålende fremtid.Nika har en strålende fremtid.Nika har en strålende fremtid.Nika har en strålende fremtid.Nika har en strålende fremtid.Nika har en strålende fremtid.Nika har en strålende fremtid.

Nei, ikke ennå. Hun viser ikke så veldig interesse for det, prøver å oppmuntre henne, men vi får bare gjøre det sakte men sikkert. Jeg ser virkelig fram til å bli kvitt de bleiene!
Old 28-07-2004, 19:14   #7
Pluto
Medlem

Plutos avatar

Sted: Akershus
Meldinger: 321
Pluto er på vei til noe stort.

Dagbleiene sluttet vi i hovedsak med i mai. Det har vært noen små uhell, spesielt hvis doen ikke var rett i nærheten i begynnelsen. Men nå går det kjempefint . Nattbleien kommer nok til å være på lenge enda; den er stapp full hver morgen!
Old 28-07-2004, 19:23   #8
Mimsen
Seniormedlem

Mimsens avatar

Sted: Romsdal
Meldinger: 2.494
Mimsen har mye å være stolt av.Mimsen har mye å være stolt av.Mimsen har mye å være stolt av.Mimsen har mye å være stolt av.Mimsen har mye å være stolt av.Mimsen har mye å være stolt av.Mimsen har mye å være stolt av.Mimsen har mye å være stolt av.Mimsen har mye å være stolt av.

Sander var tre i mars. Han slutta for et par uker siden og det har gått kjempefint. I natt er første natta uten. Han er stort sett tørr om morgenen, men ikke hver dag, så vi er litt spente. Søstera som var to i februar tar veldig etter han og løper på do når han gjør det, så vi håper hun også blir tørr snart.

-03 -02 -01 -98
Mimsen er logget av   Svar med sitering
Old 28-07-2004, 21:02   #9
Kvakk Kvakk
Supermedlem

Kvakk Kvakks avatar

Ble medlem: Dec 2001
Sted: Sandefjord
Meldinger: 889
Kvakk Kvakk er bare skikkelig grei.Kvakk Kvakk er bare skikkelig grei.Kvakk Kvakk er bare skikkelig grei.Kvakk Kvakk er bare skikkelig grei.

Marie fylte 3 for et par uker siden og vil ikke på potte eller do hjemme, men promper av og til på do i barnehagen. Hun bruker bleie ennå, og jeg ser for meg at den kommer til å sitte der til langt ut på høsten Jeg tror hun er i ferd med å bli fysisk klar for bleieslutt, for nattbleia er ofte tørr, og en time etter at hun har stått opp er da den nye bleia søkkvåt, men hun vil bare ikke slutte, hun vil knapt skifte bleie, selv når den inneholder bæsj. Hun er et "Jeg skal bare"-barn, og det er mye hun bare skal før bæsjebleia skal skiftes. Slik er hun i barnehagen også, der skiftes bleiene til faste tider, og Marie prøver å snike seg unna fordi det er mye morsommere å leke enn å skifte bleie
Old 28-07-2004, 23:43   #10
mitote
Medlem

mitotes avatar

Ble medlem: Aug 2002
Meldinger: 201
mitote vil raskt nok bli berømt.mitote vil raskt nok bli berømt.

Jah, omsider ser det ut til å ha løsnet her i gården også!

Teo har -med større og større suksess- gått på potte i snart ett år vil jeg tro, men med en gang det har kommet klær på har det havnet i dem.
Men for en drøy uke var han tilfeldigvis uten bleie ute (sikkert fordi vi hadde glemt skift ) da han høylytt erklærte: Jeg må TISSEEEE!!!

Og etter det har han vært uten på dagtid

Han er visst ikke så glad i å bæsje på do; mulig fordi den har en lei (...) tendens til å forsvinne, slik at den store gleden ved å få se på den etterpå forsvinner...

"Jeg hadde jo så lyst til å tisse, men så kom det bale basj. Jeg blil så illitet!"
Svar

Diskusjonverktøy
Visningsmodus

Forumregler
Du kan ikke lage nye diskusjoner
Du kan ikke legge inn svar
Du kan ikke bruke vedlegg
Du kan ikke redigere egne meldinger

vB kode er
Smilies er
[IMG] kode er
HTML-kode er Av
Forumhopp

Alle klokkeslett er GMT +1. Klokka er nå 05:43.