Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Generell Diskusjon > Hjem og Hobby.
Brukernavn
Passord

Svar

Diskusjonverktøy Visningsmodus
Old 23-02-2005, 21:57   #1
Therese-73
Veteranmedlem

Therese-73s avatar

Ble medlem: May 2004
Sted: Utenfor Bergen
Meldinger: 3.824
Therese-73 har et ubeskrivelig bra rykte.Therese-73 har et ubeskrivelig bra rykte.Therese-73 har et ubeskrivelig bra rykte.Therese-73 har et ubeskrivelig bra rykte.Therese-73 har et ubeskrivelig bra rykte.Therese-73 har et ubeskrivelig bra rykte.Therese-73 har et ubeskrivelig bra rykte.Therese-73 har et ubeskrivelig bra rykte.Therese-73 har et ubeskrivelig bra rykte.Therese-73 har et ubeskrivelig bra rykte.Therese-73 har et ubeskrivelig bra rykte.
glis Therese sin hustråd

Med fare for at dette kan bli den lengst varende hustråden i NM si historie, før huset altså faktisk står ferdig, så starter eg denne tråden i dag. Den er laga veldig mykje for min egen del, men synest samtidig det er kjekt med tilbakemeldinger og hyggelige kommentarer

Vi er i februar 2005 - min drøm er at huset skal stå oppreist til jul - men det er kanskje å tru på julenissen Vi har nemlig holdt på i årevis å leite i katalogar etter drømme huset, så ting tar tid. Men vi har tilslutt endelig komt igang med papirarbeida, så no skjer det noke

Drømmehuset blei tilslutt funne i Mesterhus sine katalogar. Eg har sjølv tegna fleire titalls husforslag, men då eg ikkje er utdanna arkitekt, leita vi samtidig i huskatalogar. Ein dag kom vi altså over det huset som var omtrent heilt identisk med det eg sjølv hadde tegna (hoved etasjen), så då var det ikkje tvil. Huset heiter Nina, og ser slik ut på tegnebordet:

Plantegning 1. etasje:

Plantegning 2. etasje:

Plantegning Kjellerleilighet:

Småjusteringer kjem til å bli ferdiggjort i nærmaste framtid.

Sist redigert av Therese-73 den 23-02-2005 kl 22:02.
Therese-73 er logget av   Svar med sitering
Old 23-02-2005, 21:57   #2
Therese-73
Veteranmedlem

Therese-73s avatar

Therese-73 har et ubeskrivelig bra rykte.Therese-73 har et ubeskrivelig bra rykte.Therese-73 har et ubeskrivelig bra rykte.Therese-73 har et ubeskrivelig bra rykte.Therese-73 har et ubeskrivelig bra rykte.Therese-73 har et ubeskrivelig bra rykte.Therese-73 har et ubeskrivelig bra rykte.Therese-73 har et ubeskrivelig bra rykte.Therese-73 har et ubeskrivelig bra rykte.Therese-73 har et ubeskrivelig bra rykte.Therese-73 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Therese sin hustråd

15. februar 2005 - Vi har hatt møte med kommunen, som skal komme og stikke ut tomta i nærmaste framtid.

Under er avbilda den nyasfalterte veien bort til tomta. Huset vil ligge midt i bildet, med helling mot venstre. Ingen hus vil komme foran

Her kjem noken bilder frå tomta og utsikta. Er veldig godt fornøgd!
Tomta er veldig bratt, men huset vil ligge veldig godt i terrenget.

Kjøkkenet vil ligge slik til at vi får utsikt ut mot sjøen

Over: Dei høge trærne øverst i bildet, vil vere rett utenfor kjøkkenet. Kjøkkenet er det største rommet i huset. Direkte adgang til uteplassen, med panorama utsikt!

Panorama utsikt! Bildet er tatt frå snuplassen. Vil ligge på høgde med 1. etasje. Trær vil bli kutta, ja!

Sist redigert av Therese-73 den 23-02-2005 kl 22:00.
Old 23-02-2005, 21:58   #3
Therese-73
Veteranmedlem

Therese-73s avatar

20. februar 2005:

Med Andrea plassert bak i bilen med full oversikt over det som skjedde, så begynte vi endelig å skjære ned skog, busker og trær på tomta. Første konkrete arbeid på tomta

ENDELIG!!!

Den flotte utsikta frå snuplassen, kjem meir til sin rett. Dei store trærne som stod foran, er vekk - vekk - vekk!!!

Her ser vi bedre sjølve tomta. Masse arbeid og beskjæring gjenstår, men trærne står for fall

Til den som måtte lure; Andrea hadde på seg godt med klær, hadde med seg dukkevogn og dukker, og bilen var varm

Sist redigert av Therese-73 den 23-02-2005 kl 22:13.
Old 23-02-2005, 22:45   #4
Therese-73
Veteranmedlem

Therese-73s avatar

I dag var eg og ungane ein tur til tomta, og åt pølse med brød og koste oss.

Dette er det det første bildet av ungane på tomta. Første av veldig mange fleire!!!

Old 23-02-2005, 22:58   #5
reser
Medlem

resers avatar

Ble medlem: Feb 2002
Sted: Bergen
Meldinger: 362
reser har et ubeskrivelig bra rykte.reser har et ubeskrivelig bra rykte.reser har et ubeskrivelig bra rykte.reser har et ubeskrivelig bra rykte.reser har et ubeskrivelig bra rykte.reser har et ubeskrivelig bra rykte.reser har et ubeskrivelig bra rykte.reser har et ubeskrivelig bra rykte.reser har et ubeskrivelig bra rykte.reser har et ubeskrivelig bra rykte.reser har et ubeskrivelig bra rykte.

Kjempe gøy med slike tråder.
Huset er jo helt knas, og tomten også
Gleder meg til fortsettelsen ,,, du holder vel oss oppdatert regner jeg med

Stedet så veldig kjent ut vil du si hvor det er henne.
Old 23-02-2005, 23:09   #6
Lotte23
Supermedlem

Lotte23s avatar

Ble medlem: Apr 2004
Sted: Midt på
Meldinger: 882
Lotte23 har et ubeskrivelig bra rykte.Lotte23 har et ubeskrivelig bra rykte.Lotte23 har et ubeskrivelig bra rykte.Lotte23 har et ubeskrivelig bra rykte.Lotte23 har et ubeskrivelig bra rykte.Lotte23 har et ubeskrivelig bra rykte.Lotte23 har et ubeskrivelig bra rykte.Lotte23 har et ubeskrivelig bra rykte.Lotte23 har et ubeskrivelig bra rykte.Lotte23 har et ubeskrivelig bra rykte.Lotte23 har et ubeskrivelig bra rykte.

Kjempefint hus!! Må se og bestille Mesterhus-katalogen jeg og! (er det husbank-hus eller?)
Old 24-02-2005, 00:02   #7
Noor
Seniormedlem

Noors avatar

Ble medlem: Jul 2004
Meldinger: 1.832
Noor har et ubeskrivelig bra rykte.Noor har et ubeskrivelig bra rykte.Noor har et ubeskrivelig bra rykte.Noor har et ubeskrivelig bra rykte.Noor har et ubeskrivelig bra rykte.Noor har et ubeskrivelig bra rykte.Noor har et ubeskrivelig bra rykte.Noor har et ubeskrivelig bra rykte.Noor har et ubeskrivelig bra rykte.Noor har et ubeskrivelig bra rykte.Noor har et ubeskrivelig bra rykte.

Endelig er dere igang... Gleder meg til å følge husbyggingen deres og ser frem til innflytningsfest

Håper dere får det fint i byggetiden uten for mye basketak og uenigheter

Old 24-02-2005, 07:52   #8
cecilieH
Supermedlem

cecilieHs avatar

Ble medlem: Oct 2004
Sted: Hordaland
Meldinger: 621
cecilieH har et ubeskrivelig bra rykte.cecilieH har et ubeskrivelig bra rykte.cecilieH har et ubeskrivelig bra rykte.cecilieH har et ubeskrivelig bra rykte.cecilieH har et ubeskrivelig bra rykte.cecilieH har et ubeskrivelig bra rykte.cecilieH har et ubeskrivelig bra rykte.cecilieH har et ubeskrivelig bra rykte.cecilieH har et ubeskrivelig bra rykte.cecilieH har et ubeskrivelig bra rykte.cecilieH har et ubeskrivelig bra rykte.

Blir litt missunelig...
Flott hus og bra tomt.
Jeg også gleder meg til å se mer!
Hvor stor areal har huset?
Kan jeg våge å spør ca pris medregnet alt?

Lykke til!
Old 24-02-2005, 09:25   #9
LouiseG
VIP-Medlem

LouiseGs avatar

Ble medlem: Aug 2003
Meldinger: 8.754
LouiseG har et ubeskrivelig bra rykte.LouiseG har et ubeskrivelig bra rykte.LouiseG har et ubeskrivelig bra rykte.LouiseG har et ubeskrivelig bra rykte.LouiseG har et ubeskrivelig bra rykte.LouiseG har et ubeskrivelig bra rykte.LouiseG har et ubeskrivelig bra rykte.LouiseG har et ubeskrivelig bra rykte.LouiseG har et ubeskrivelig bra rykte.LouiseG har et ubeskrivelig bra rykte.LouiseG har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig melding av Noor:
Endelig er dere igang... Gleder meg til å følge husbyggingen deres og ser frem til innflytningsfest

Håper dere får det fint i byggetiden uten for mye basketak og uenigheter

Sigrerer denne jeg

Tomta og huset er jo bare så flotte!!!

Og to skjønne små
LouiseG er logget av   Svar med sitering
Old 24-02-2005, 09:28   #10
unnisuzann
Medlem

unnisuzanns avatar

Ble medlem: Sep 2004
Sted: mellom nord & sør
Meldinger: 418
unnisuzann har et ubeskrivelig bra rykte.unnisuzann har et ubeskrivelig bra rykte.unnisuzann har et ubeskrivelig bra rykte.unnisuzann har et ubeskrivelig bra rykte.unnisuzann har et ubeskrivelig bra rykte.unnisuzann har et ubeskrivelig bra rykte.unnisuzann har et ubeskrivelig bra rykte.unnisuzann har et ubeskrivelig bra rykte.unnisuzann har et ubeskrivelig bra rykte.unnisuzann har et ubeskrivelig bra rykte.unnisuzann har et ubeskrivelig bra rykte.

spennende

Livet er som en dans på roser, noen ganger treffer man pigger.

unnisuzann er logget av   Svar med sitering
Svar

Diskusjonverktøy
Visningsmodus

Forumregler
Du kan ikke lage nye diskusjoner
Du kan ikke legge inn svar
Du kan ikke bruke vedlegg
Du kan ikke redigere egne meldinger

vB kode er
Smilies er
[IMG] kode er
HTML-kode er Av
Forumhopp

Annonser:

Få DIN tekstannonse her!
1 dag - ca 35 NOK
3 dager - ca 65 NOK
7 dager - ca 130 NOK
30 dager - ca 455 NOK
1 USD=ca NOK 6.50
Selvbetjening gir lave priser. De fleste annonser blir godkjent, med mindre de er direkte konkurrerende eller anses som støtende.
Robeez UK Baby Shoe Shop
Robeez Babysko sendes moms- og fraktfritt!

Alle klokkeslett er GMT +1. Klokka er nå 11:46.